Színházi Kritikusok Céhe

A színikritikusok szakmai szervezetének honlapja

Zsigmond Andrea

2013. 

1. Hová írt rendszeresen kritikát 2013-ban?
2. Hová írt alkalmanként kritikát 2013-ban?
3. Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2013-ban? www.jatekter.ro, www.kolli-baci2013.blogspot.com
4. Hol volt 2013-ban színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó? A Nagyváradi Szigligeti Színház miniévadán az év színészi teljesítményeinek az elbírálása, 2013. június 6–9. – zsűritagok még: Proics Lilla és Doru Mareș kritikusok.
5. Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2013-ban? A. A Székelyföld kulturális havilapnak a Forgószínpad c. interjúrovatát, a Játéktér c. erdélyi színházi periodikának a könyvrecenzió rovatát szerkesztettem; B. Három fesztiválon: Kisvárdán a Kisvárdai Lapokat, Temesváron a Gara TESZTet, Gyergyószentmiklóson a kolli-bacit főszerkesztettem; C. www.teatroblog.wordpress.com – itt kolozsvári színháztudomány szakos diákok munkáját segítem.
6. Szavazott-e 2013-ban a kritikusdíjra? nem
7. Egyéb közlendő (azaz hosszabb életrajz):
A. 2013-tól a Communicatio Alumni Egyesület tagja, ezáltal a Magyar Kommunikációtudományi Társaság tagja is (mint a Budapesti Corvinus Egyetem Társadalmi Kommunikáció Doktoriskolájának doktorjelöltje);
B. A kortárs magyar színház és dráma címmel előadás a JAK Műfordító Táborában, Kisorosziban (2013. június 19.);
C. konferenciaelőadások: 1. A kolozsvári BBTE Színház és Televízió Karán: „Az előadás nem egy termék.” Ariane Mnouchkine metaforái a színházra (2013. május 13.); 2. a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem The Utopia of Theatre and the Forms of Stage (Re)Construction című nemzetközi színháztudományi konferenciáján: Discursive Utopias of Theatre: The Desired Theatre Image Reflected by the Prefaces of the Prospero Books Series (2013. november 20.).

2012.

1. Hová írt rendszeresen kritikát 2012-ben?
2. Hová írt alkalmanként kritikát 2012-ben? Kritika
3. Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2012-ben?
a) Folyóirat, lap: Színház, http://www.revizoronline.hu, Székelyföld, Kisvárdai Lapok.
b) Kötet: Zsigmond Andrea (és tsai): Mi kritika még? Színek és ének. Korunk–Komp-Press, Kolozsvár. http://www.korunk.org/?q=node/12183
4. Hol volt 2012-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó? A Médiabefutó nevű erdélyi tehetségkutató regionális szakaszain és a döntőben, a vers–próza–jelenet kategóriánál.
5. Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2012-ben? Kisvárdai Lapok (főszerk.), Falazunk a TESZT-nek (főszerk.), Erdélyi Társadalom (szerk.), Székelyföld (külső munkatárs), Játéktér (külső munkatárs), http://www.teatroblog.wordpress.com (tanácsadó)
6. Szavazott-e 2012-ben a kritikusdíjra? nem
7. Egyéb közlendő (azaz hosszabb életrajz):
a) kedvenc reflexió a könyvemre: Biró Réka: Zsandi-vágta In: a VI. Interetnikai Színházi Fesztivál blogja. http://www.ifeszt2012.blogspot.hu/2012/11/zsandi-vagta.html
b) dramaturgi munka, Molière: A fösvény. Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház, r. Bocsárdi László, bemutató 2012. december 31.

2011.

1. Hová írt rendszeresen kritikát 2011-ben?
2. Hová írt alkalmanként kritikát 2011-ben?
3. Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2011-ben? Korunk és Látó folyóiratok
4. Hol volt 2011-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó? Rivalda – Vidéki Színházak Találkozója (Thália Színház, Bp.)
5. Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2011-ben? Székelyföld kulturális havilap (színházi rovat, szerk.), Kisvárdai Lapok (főszerk.), kolli-baci (a Kisebbségi Színházak Kollokviumának lapja, Gyergyószentmiklós, főszerk.)
6. Szavazott-e 2011-ben a kritikusdíjra? igen
7. Egyéb közlendő: a) 2011-ben a József Attila Kör Irodalmi Egyesület tagja is lett; b) előadott az ELTE Szociológia Kar Interdiszciplináris Doktori Programja konferenciáján Kőszegen. Cím: Színházi diskurzusok interdiszciplináris megközelítésben (2011. jún.); b) az Ifjúság/Művészet/Társadalom c. konferencia társszervezése, ill. beszélgetés moderálása (színházi témákban), BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar, Kolozsvár (2011. dec.); rendezőasszisztenskedés (Bocsárdi László: Bánk bán); színházi témákban tanácsadás (www.teatroblog.wordpress.com, http://www.erdelyfm.ro, http://www.transindex.ro)

2010.

1. Hová írt rendszeresen kritikát 2010-ben?
2. Hová írt alkalmanként kritikát 2010-ben?
3. Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2010-ben? http://www.hamlet.ro, http://www.hanyora.blogspot.com
4. Hol volt 2010-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?
5. Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2010-ben? Címke-függöny. Tompa Gábor színházi magánszótára. Bookart Kiadó, Csíkszereda; Kisvárdai Lapok; Hány óra van… (a kolozsvári Interferenciák színházi fesztivál lapja)
6. Szavazott-e 2010-ben a kritikusdíjra?
7. Egyéb közlendő (azaz hosszabb életrajz)

2009

1. Hová írt rendszeresen kritikát 2009-ben?
2. Hová írt alkalmanként kritikát 2009-ben?
3. Hol jelentek meg egyéb, színházi tárgyú írásai 2009-ben? www.hamlet.ro, Erdélyi Riport, Székelyföld (kulturális havilap), Kisvárdai Lapok, Színváltások – esszék a színházról és környezetéről (saját kis kötet)
4. Hol volt 2009-ben színházi kuratóriumi, bizottsági vagy zsűritag, fesztiválválogató vagy -tanácsadó?
5. Hol volt szerkesztő, főszerkesztő 2009-ben? Székelyföld (színházi rovat), Kisvárdai Lapok (főszerkesztő), Kolli-baci (A Romániai Kisebbségi Színházak Kollokviumának lapja, főszerkesztő)
6. Szavazott-e 2009-ben a kritikusdíjra? igen
7. Egyéb közlendő (azaz hosszabb életrajz): A kolozsvári BBTE-n végeztem magyar—német és színháztudomány szakot, ill. mesterképzőt, Pesten a Hajónapló Műhely nevű kritikusképző iskolába jártam, jelenleg a Pécsi TE kommunikációs doktori iskolájának vagyok viszonylag passzív hallgatója.

Voltam korrektor, olvasószerkesztő, szerkesztő, főszerkesztő; kisiskolai és gimnáziumi tanár – jelenleg a BBTE Színház és Televízió Karán vagyok tanársegéd, és van úgy, hogy igent mondok, ha egy színházi fesztivál lapjának szerkesztésére kérnek fel.

Közöltem irodalomról, filmről, színházról, egyébről; recenziót, interjút, tanulmányt, fordítást, egyebet; erdélyi kulturális folyóiratban és egyéb helyen.

A kritika műfajával nem vagyok jóban. Szenvedélyesen érdekel viszont, hogyan lehetne úgy értekezni a színházról, hogy az mind a színházi alkotóhoz, mind a nézőhöz/olvasóhoz, mind – előfeltevéseiben – a tudományos felismerésekhez közelebb álljon. Ráadásul a cikk szerzője is szeresse.

Reklámok
 
%d blogger ezt kedveli: