Színházi Kritikusok Céhe

A színikritikusok szakmai szervezetének honlapja

Herczog Noémi

A SZÍNHÁZ folyóirat szerkesztője, az Élet és Irodalom egyik kolumnistája, a Magyar Zsidó Múzeum és Levéltár programszervezője, a Színház- és Filmművészeti Egyetem DLA hallgatója. Kutatási területe a magyar feljelentő (denunciáló) színikritika nyelvezetének változása a Kádár-korszakban. A 7. Hajónapló Műhely tagja volt, 2013-2015 között a Magyar Narancs rendszeres szerzője. Írásai megjelentek többek közt a 2000-ben, az Élet és Irodalomban, a Kritikában, a Magyar Narancsban, a Műútban, a Népszabadságban, a Jelenkorban, a Revizoron, a Színház és a Theatron folyóiratban.

TANULMÁNYOK

2012–2015: Színház- és Filmművészeti Egyetem – DLA

2005–2011: Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai Kar – tanári MA

2005–2011: Eötvös Loránd Tudományegyetem – Angol nyelv és irodalom MA

2005–2011: Eötvös Loránd Tudományegyetem – Esztétika MA

2005–2011: Eötvös Loránd Tudományegyetem – Színháztudomány | programdiploma

1999–2005: ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Iskola

 

OKTATÓI TAPASZTALAT

2015- ’Még mit nem’ színházi műhelybeszélgetések | ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet

2014-2015 Előadás elemzés | Színház- és Filmművészeti Egyetem

2014-2015 Színházi szakírás | Színház- és Filmművészeti Egyetem

2013-2014 Színikritika történet | Színház- és Filmművészeti Egyetem

KURÁTORI MUNKÁK

2014-2015 REAKTÍV – színházi-irodalmi műhely a JAK és a Trafó Kortárs Művészetek Háza együttműködésében: a REAKTÍV pályakezdő drámaírók és színházcsinálók előadásait mutatja be. A program előzménye az Add ide a drámád I-II.

2015 dunaPart – magyar kortárs színházi showcase: A Trafó, Kortárs Művészetek Háza, a FESZ és a Színházi Kritikusok Céhe független kortárs előadóművészeti szemléje. A program kurátorai: Barda Bea, Fuchs Lívia, Herczog Noémi, Jászay Tamás, Králl Csaba, Tompa Andrea.

TAGSÁG

2010- Színházi Kritikusok Céhe (2013-2015 elnökségi tag)

2011- József Attila Kör Irodalmi Egyesület – színházi programszervező

KONFERENCIÁK

New Perspectives on Censorship, Oxford (2015)

Holokauszt Emlékév – hogyan tovább? – FISZ, Fiatal Írók Szövetsége, Budapest (2014)

Bevésett nevek – Az ELTE holokauszt- és második világháborús emlékművének felavatásához kapcsolódó konferencia, ELTE, Budapest (2014)

IFTR – International Forum of Theatre Research | New Scholar’s Forum, Warwick (2014)

Határon – Szegénység Konferencia – a 2000 Folyóirat szervezésében, Wesley János Lelkészképző Főiskola, Bp. (2013)

PHILTER Színházi Konferencia, Budapest (2013)

Tévedések (Víg)játéka – Színháztudományi Konferencia, Pécs (2013)

A Beszélő folyóirat „Csak a regény?” c. konferenciája, PIM, Budapest (2011)

Look back in Anger – Kelet-Európai Színháztörténeti Intézetek Konferenciája, Krakkó (2011)

FONTOSABB PUBLIKÁCIÓK

Újszemélyesség, a kortárs magyar színház új irányai, SZÍNHÁZ folyóirat, 2015. április

Ha kell, tiltsunk! feljelentő színikritika a hetvenes években, 2000 folyóirat, 2015. március

Cigányok és zsidók a Mohácsi testvérek színházában (a nevetésről), Jelenkor, 2015. június, ELTE konferencia kötet, 2015

Don Juan védőbeszéde (Kukorelly Endre: Ezer és 3, avagy a nőkben rejlő szív), 2000 folyóirat, 2010. szeptember

A metaforikus zsidó a kortárs magyar színházban, FISZ konferencia kötet, Élet és Irodalom, 2015

EX LIBRIS – Runner’s blues, avagy futhat-e a művész? Négy futós könyvről, Élet és Irodalom, 2013

A Horváth Jancsi szeme (Kovács Márton-Mohácsi István-Mohácsi János: Egyszer élünk, avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe), SZÍNHÁZ, 2011. október

Egy népszerű alternatív(a) (A SZÍNHÁZ folyóirat 40. évfordulójára kiírt esszépályázaton díjazott tanulmány a TÁP Színházról). Szerzőtárs: Deres Kornélia, SZÍNHÁZ, 2009. január

Szarokráciák hajdan és ma (Esszé az ürülék esztétikai és politikai jelentőségéről), Hajónapló, 2010

 
%d blogger ezt kedveli: