Színházi Kritikusok Céhe

A színikritikusok szakmai szervezetének honlapja

Elhunyt céhünk tagja, Budai Katalin

Posted by jt - 2013. szeptember 10.

Mély megrendüléssel tudatjuk, hogy kollégánk, barátunk, céhünk tagja, Budai Katalin 2013. szeptember 9-én elhunyt.

Rövid életrajzában így írt magáról: “Az ELTE magyar-angol szakát végeztem el, majd az ELTE Esztétika Tanszékén és a Színházi Intézetben voltam két éves doktori képzésen (akkor tudományos továbbképzési ösztöndíj volt a neve). Az Akadémiai Kiadó szerkesztője lettem, s ezzel párhuzamosan írtam irodalomról, színházról. Első publikációm még egyetemista koromban, 1975-ben a Színház című folyóiratban jelent meg, emiatt is lehettem  1988-tól az értelmetlenül megszüntetett  Film-Színház-Muzsika című hetilap munkatársa, majd 1994-ig a Magyar Napló kritikai rovatának vezetője. 1998-2000 között a Frankfurti Könyvvásár magyar jelenlétének programszervezője voltam, 2000-től pedig a kulturális tárcák irodalmi ügyekért felelős köztisztviselője. A Céhnek kezdettől aktív tagja voltam, vagyok. A gyakorló szinikritikust meglehetősen elnyomja a szürke aprómunka, konkrétan: elég fáradságos kétféle szakmai identitással dolgozni, de igyekszem, s eleddig sikerült is, a szívbéli vonzódást is életben tartani. (Munkáim között kötetek szerkesztése, fordítása, tanulmányok,  saját monográfia, stb. – ellenőrizhetően az interneten.)”

Kép

Reklámok

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
